Atenție la durerile de spate! Cele mai frecvente hernii de disc apar în zona lombară

Atenție la durerile de spate! Cele mai frecvente hernii de disc apar în zona lombară, subliniază directorul medical al Bio Ortoclinic, Dr. Mihaela Parnia. Potrivit medicului specialist în Medicină fizică și Reabilitare, pentru a evita durerile de spate și hernia de disc este necesar să respectăm anumite reguli, inclusiv atunci când dormim și să ținem cont de 10 curiozități despre coloana vertebrală, care ne pot feri de probleme de sănătate.

Dr. Mihaela Parnia, Medic Specialist Recuperare Medicală

Știați că…?

1. … Cea mai relaxantă poziție pentru coloana vertebrală este atunci când stăm întinși pe spate, eventual cu o pernă sub genunchi?

2. … Ortostatismul, adică statul în picioare, pune asupra coloanei noastre vertebrale lombare până la 100 de kilograme de presiune?

3. … Atunci când ne aplecăm în față, fără să îndoim genunchii, se suprasolicită această zonă cu 150 de kilograme?

4. … Mai greu și mai grav este atunci când ne aplecăm, fără să îndoim genunchii și ridicăm o greutate? Atunci, presiunea exercitată este de aproximativ 220 de kilograme.

5. … Punctul cel mai vulnerabil al coloanei vertebrale se află la nivelul discului dintre vertebrele L5 și S1, adică în zona lombară? Acolo există cea mai mare rată de apariție a herniilor de disc, de aceea, atunci când este necesară ridicarea de greutăți, este indicat să încercăm să facem acest lucru din poziții corecte.

6. … O musculatură paravertebrală adecvată și un tonus abdominal bun ajută foarte mult la preluarea presiunii exercitate asupra coloanei vertebrale? Pentru întărirea musculaturii paravertebrale și pentru prevenirea herniei de disc specialiștii Bio Ortoclinic recomandă terapia cu ajutorul Sistemului David aflat în dotarea clinicii.

7. … Ridicarea corectă a unei greutăți, care nu ar trebui să depășească două kilograme, în cazul persoanelor care au probleme cu coloana vertebrală, se face prin îndoirea genunchilor, nu prin aplecarea trunchiului în față?

8. … 30 de minute de gimnastică medicală, pe zi, realizată cu regularitate, întărește musculatura de susținere a coloanei vertebrale, prevenind discopatiile și eventualele hernii de disc?

9. … Dacă un exercițiu de gimnastică, sau o activitate fizică provoacă ori amplifică durerea, putem exclude acea mișcare? Ideal ar fi ca mișcarea să se realizeze controlat, sub supravegherea unui kinetoterapeut.

10. … Dacă petrecem toată ziua cu capul aplecat asupra biroului ori telefonului, mușchii ce susțin coloana cervicală suferă, se contractă și dor? Ca să nu se întâmple acest lucru este important să corectăm permanent poziția spatelui și a brațelor, în timpul activităților de birou și momentelor de repaus petrecute cu telefonul în mână.

Lasati un comentariu